شاداب سازی درونی و معنوی در مدارس
الف- تربیت معنوی و دینی (آشنایی با لطافت طبیعی و.)
بی تردید تربیت روحی و معنوی نوجوانان باید از آغاز حیات آنان مدنظر گرفته شود لیکن چون در سنین نوجوانی می خواهند هویت شخصی پیدا کنند کم کم از والدین خود جدایی بیشتری پیدا می کنند و وابستگی کمتری می یابند و همین امر باعث می شود هدایت معنوی ویژگی خاصی پیدا کند. آشنایی آنان با لطافت طبیعت (آب و هوا و آفتاب و کوه و دریا و. می تواند نشاط و شادابی را با ادراک طبیعت خداوندی به دست آورد به طوری که نوجوان با دیدن هر یک از ابعاد طبیعت حتی با دیدن یک گل احساس لذت و شادمانی کند.
ب- شرکت دادن نوجوان در فعالیت های گروهی
فعالیت های گروهی و جمعی نوجوانان جزو لا ینفک از زندگی اجتماعی آنان به شمار می رود و اگر خوب هدایت شود می تواند آثار سازنده ای را در پی داشته باشد و در واقع می تواند احساس لذت درونی را برای او به وجود آورد.
ج- جذب مشارکت دانش آموزان در اداره مدارس
شکی نیست که یکی از وظایف مهم تربیتی مدیریت مدارس تشویق نوجوانان به مشارکت و تعاون در همه امور است و آنان می توانند با تدوین برنامه های مناسب به جلب مشارکت دانش آموزان در امور مختلف مدرسه اقدام کنند و این موضوع می تواند به احساس مفید بودن و دور شدن از انزوا و کسالت در نوجوانان کمک کند و خود یکی از موارد شاد زیستن است.

گرفته شده از سایت ملاصدرا

جیمیل وبلاگ جهت ارتباط با ما: gahsgshh49@gmail.com

مدرسه شاد پارت 11

مدرسه شاد پارت 10

مدرسه شاد پارت 9

مدرسه شاد پارت 8

مدرسه شاد پارت 7

مدرسه شاد پارت 6

مدرسه شاد پارت 5

تواند ,نوجوانان ,معنوی ,آنان ,پیدا ,های ,می تواند ,دانش آموزان ,یکی از ,آموزان در ,با لطافت

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

price-web-design-mashhad tzeradvertising سایت تفریحی و سرگرمی گروه خانواده ابن سینا مطالب اینترنتی استراتژی‌های توسعه روستایی چرت و پرت saha3228 آشپزخونه بلاگ فایل